
Hej og velkommen til

Mit navn er Linh Lâm. Linh Lâm betyder Den Hellige Skov.
Jeg er født i Vietnam i 1973 - to år inden Vietnamkrigen sluttede.
Jeg er oprindeligt masteruddannet i engelsk og har beskæftiget mig med undervisning i engelsk. Desuden spillede og underviste jeg musik.
Jeg kom til Denmark i 2006, blev uddannet SOSU-sassistant og arbejdede derefter på rehabiliteringscentere. Jeg havde været glad for at kunne hjælpe mennesker gennem mit arbejde, men følte hele tiden et kald til noget andet - noget om mit sande jeg. Jeg havde dog ingen idé om hvordan og med hvad.
Følte mig anderledes
Dengang da jeg var lille, havde jeg en uforklarlig følelse af, at jeg er langt ældre end jeg egentlig er, og at mit liv vil blive fyldt af sorg og smerter. Jeg savnede også noget udefineret - noget "stort".
På alder af 11 år, begyndte jeg at læse Det Gamle og Det Nye Testamente, historier om Lao Tzu, Kong Tzu, Buddha, Jesus Krist, Mahatma Gandhi, Mother Teresa og m.m. Jeg læste også klassiske litterær bl.a. af Luo Guanzhong, Shi Nai'an, Chen Shou, Victor Hugo, Lev Tolstoj, Hector Malot, Michail Sjolokhov, Nikolai Ostrovsky. Alt det jeg læste i sin tid har betydelig indflydelse på min opfattelse, tankegang og handling i mit liv.
Jeg er meget reflekterende over mennesket, livet og universet. Jeg er meget sensitiv, har dyb medfølelse og empati.
Jeg foretrækker dybe samtaler og dybe forhold, værdsætter ærlighed og handler efter retfærdighed.
Længtes efter kærlighed
Helt fra barndommen og indtil jeg er 50 år, har jeg længtes efter den ægte kærlighed fra mine nærmeste.
For at gøre en lang historie kort, har jeg i flere årtier ikke levet mit eget liv. Jeg har været "forpligtet" til at være den søde, den lyttende, den givende, den tilgivende, den støttende, den evigt tilpassende, den der først bryder tavsheden og går på kompromis. Jeg har undertrykt min indre sandhed for at please de andre, mens jeg græder indeni. Jeg er fanget i et net af manipulation, gaslighting, skyldskifte, løgne, kulde og tavsheds.
Min sjæl råbte højt flere gange, men jeg ignorerede dens stemme og signaler. Jeg fortsat med at være kærlig og loyal, og at kæmpe mere med et håb om forandring. Konsekvens: min sjæl skrumper. Jeg bliver "mindre" og "mindre". Flere årtier har jeg levet med tvivl, uro, utryghed og tomhed. Til sidst mister jeg mig selv helt.
Livskriser og mørkeste tid "The darkest hour is just before dawn"
I 2019 begyndte mit liv at kollapse. Alt - sundhed, arbejde, økonomi og forhold. Spændinger i hele kroppen samt smerter i hovedet hele døgnet. Sygdommen kan ikke afklares trods utallige undersøgelser. Jeg har været igennem flere behandlingsforløb uden at opleve forbedring.
Vendepunktet er når jeg til sidst blev knockoutet af dem, jeg elsker mest. Jeg sank ned i et sort hul af hjerteskærende smerter og sorg. I mørket og ekstrem isoleret. Lige i den mørkeste tid begyndte min rejse af selvhealing og selvudvikling. Jeg rejste igennem mørket fordi der var ingen vej udenom.

Gået vejen alene
Flere måneder med tårefyldte og søvnløse nætter. Hovedet fyldt med påtrængende spørgsmål og tanker.
Uudholdelig smerter. Såret. Bange. Forvirret. Vred. Skuffet. Bitter. Håbløs. Til sidst konfronterede jeg alle mine skyggesider.
En hård og udfordrende indre rejse. Flere gange følte jeg at jeg døde. Jeg har gået hele vejen ALENE.
Jeg har ikke personlig coach eller vejleder. Jeg har ikke fået den rette behandling, som jeg har brug for.
Ingen spirituelle retræter eller fællesskaber. Ingen støtte fra de andre, selv fra de nærmeste.

"The way out is in"
Min indre - det Guddommelig, støttede og guidede mig på min rejse mod selvhealing og selvudvikling.
Denne "indre uddannelse" indeholder en række forskelligartet indhold bl.a. sundhed og sygdom, fysisk og følelsesmæssig krop, psykologi, psykospiritualitet, filosofi, kvantefysik, healing, personlig og spirituel udvikling.
Jeg blev også guidet af min indre til at tage de "ydre" uddannelser, som kan hjælpe mig til at fuldføre mit livs formål: At blive den behandler, som jeg selv manglede - HELHEDshealer, for at kunne hjælpe mig selv og andre mennesker.
Tilbage hjem til mig selv
Den mest værdifulde oplevelse i mit liv er at have kommet tilbage hjem til min inderste kerne. Det bringer mig indre ro og følelse af frihed- frihed af at leve i min sandhed. Jo dybere jeg arbejder med min indre, jo mere afspændende min krop bliver. Mit hoved er blevet normalt igen. Min ryg, som altid havde været krum siden jeg var lille, er blevet ret og rank.
Min mission
Jeg ser mennesket som en helhed, hvor krop, sind og sjæl hænger tæt sammen.
Mit hjerte brænder for at støtte andre mennesker i deres proces mod balance, indre ro og helhed. Gennem arbejdet ønsker jeg at bidrage til positive forandringer – både for det enkelte menneske og for den verden, vi sammen er med til at forme.
Kærlig hilsen
Linh Lam

Relevante uddannelser og kurser
Sygdomslære & Psykologi
Anatomi & Fysiologi
Reiki Healing (3)
Rosenmetoden
Japansk Lifting
Reflexology
Healing Massage
Fysiurgisk Massage
Biodynamisk Kranio-Sakral
Personlig og Spirituel Udvikling
